vascript" src="http://C:\Users\rubejka\Contacts\Pictures\n650902754_1108701_6764.jpg

skolan går mig på nerverna..

Idag fick klassen besök av Anders Bärnström. Han pratade i två timmar om sin tid som ambulansförare för FN i de stora krigen i allt från östeuropa ner till arab-irak trakterna och om hur våld föder våld. Det var måga hemska berättelser med mycket bilder men otroligt häftigt! Han berättade även vad han gjorde idag, då han höll till nere i helsingborg på något socialhem för unga. Efter timmarna fick man chans att ställa frågor.

Efter skolan träffade jag Sasha och några vänner. Vi tog ett mellanmål på bunken och sen tog jag bussen hem.
Nu sitter jag och försöker plugga. Pappa hade lovat att vara hemma ikväll för att hjälpa mig med kemin, men ändå sticker han iväg i sista sekund på någon föreläsning om dagens ungdommar. Det är ju serriöst sånna grejer hela tiiiiiiden!!

Har i alla fall fått en hum om vad kapitlet handlar om men ingen aning om vad vad nukleinsyror, monosackarider, disackarid, polysackarid, cellulosa, glycerol, aminosyror, hemoglobin, enzymer och radikaler är för något...


Aja, ikväll kl 21 blir det Andra Avenyn med kanelsnäckor. Det får rädda min vardag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0