vascript" src="http://C:\Users\rubejka\Contacts\Pictures\n650902754_1108701_6764.jpg

imorgon är det dags för ett sista farväl

Det är mormors begravning imorgon. Jag och Gustav håller på att testa kläder och nu har vi bestämt oss.
Ska vara hos Isabella imorgon klockan 9.00 för klipp och slingning så jag är fin till begravningen klockan 12.00.
Jag är nog inte ensam om att tycka att det är döjobbigt att sitta där på första raden och lyssna på orgel och sen ta ett varv runt kistan. Där emot är det ju otroligt vackert på en begravning. De gör så otroligt fint! Mamma är inte så förtjust i kistan med en blaffig blomma på med en text under. Vi ska istället ha ett ljusblått skynke över kistan (ni vet som att man har flaggor över personers kistor som dött i krig). Över skynket kommer det att vara en blomstergirlang som slingrar sig över.
Jag kommer absolut fota så ni får se!

Här får ni Gustavs och min begravningsklädsel. Mormor sa det att på hennes begravning behövde man absolut inte klä sig i svart. Vi skulle heller inte ödsla pengar på någon grav. Jag tror det blir minneslund som resten av släkten! Känns bäst så, att kunna gå dit var man än är i Sverige.


Gustav kommer vara klädd i sin nya kostym.


Själv kommer jag vara klädd i min gråstickade GANT klänning som jag minns mormor gillade.
(ursäkta om ansiktet inte fick vara med, men jag är osminkad och känner mig svullen av all halsont)

Kommentarer
Postat av: leniz

Det kanske är det jobbigaste man gör att gå på begravning, men efteråt så är det ändå en skön känsla. Man har kunnat säga hej då och det får ett litet avslut på ett sätt. Det kommer gå jätte bra imorgon även om det är tungt vissa stunder, men tänk på mormor med glädje och vilken lycka hon har haft att ha just dig som barnbarn.

2009-03-17 @ 22:09:07
URL: http://lenizkleniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0