vascript" src="http://C:\Users\rubejka\Contacts\Pictures\n650902754_1108701_6764.jpg

Måndag eftermiddag

Har så mycket att berätta men allt kan jag inte få med.
Pappa skjutsade mig i morse och jag var där i tid. Första tanken när jag kom in genom entrén var, WOOOOW. Det var stort, snyggt, stilrent och fräscht. Precis så det ska vara enligt mig, vilket var toppen.
Malou (som ansvarar för mig under veckorna) kom och hämtade mig i reseptionen, eller vad vi ska kalla det. Hon följde mig upp till studio 1 där morgonsoffan, nyheterna och hela köret fanns. Jag fick först hälsa på alla studion, började med Kristin och Anders som idag höll i nyhetsmorgon och gick sen runt lite och pratade med de andra studiomännen jag skulle jobba ihop med. Fick på mig ett headset med mick (såg as ballt ut) så jag kunde ha kontakt med skriptan och de som styrde i ett annat rum vilken kamera och var den skulle vara i gång. Det roliga var att dom egentligen nästan bara satt och snacka en massa skit där uppe så man fick sig ordentliga skratt då och då.
En sak som jag också tyckte var skit tufft var att om jag ställde mig framför duken av vädret så kunde jag se mig själv som en reporter i en av alla tvrutorna. En annan bra grej var att dom hade massa mat framdukat som en buffé och det var bara att ta. Dom hade också en kaffemaskin och det var inte vilken kaffemaskin som helst! Nejnej, nu snackar vi stora saker. Det skulle seriöst inte förvåna mig om jag kunde få en cornetto utsprutad.
vad fick jag mer göra.. Jo, jag fyllde på och tog undan glas till dagens gäster.
Idag tror jag nog att jag fick lära mig det mesta, imorgon ska jag upp och vara där samma tider, 6-10 sen är jag ledig ända tills på söndag. Då blir det tydligen jätte kul i studion och jag skulle få vara med på alla bildrepen (på deras röst lät det som något kul)

Vid 10 var jag som sagt klar och jag var fri för dagen och det kändes som att klockan var 4 på eftermiddagen.
På vägen hem var jag i krokarna där klara och Martina praoar så jag kikade in och båda verkade nöjda med ställena!

Nu har jag varit ute och sprungit en halvtimme, så rastlös blir man faktiskt om man slutar så tidigt. Nu vet jag inte vad som står på tur men jag tror att jag ska hem till mamma för enligt henne ska jag bo där, aja... what ever;)

Ledsen för ett långt inlägg, själv skulle jag aldrig ta mig tid att läsa det men det ska aldrig mer hända!


kristin & anders
gammal bild jag hittat på nätet

Kommentarer
Postat av: baaaaaaaaaaaah

Har du fått jobb på TV4?? fan vad coolt!!!! Erkänn, alla var mindre i verkligheten än vad man trodde de var i TV!

2009-02-09 @ 17:51:03
URL: http://barbatartek.blogg.se/
Postat av: baaaaaaaaaaaah

men det är fan häftigt ändå!! jobba på TV är ju väl nästan en dröm? :D

2009-02-09 @ 19:10:26
URL: http://barbatartek.blogg.se/
Postat av: oskar

jag är avensjuk :(

;)

2009-02-09 @ 20:52:22
URL: http://ramstroem.blogg.se/
Postat av: Martina

haha fan va naajs gumman!

2009-02-09 @ 22:31:37
URL: http://mhaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0