vascript" src="http://C:\Users\rubejka\Contacts\Pictures\n650902754_1108701_6764.jpg

Hemma =(

Nu är jag hemma i Täby igen, Uch... stanna en vecka till skulle jag aldrig tacka nej till.
Nogpratat o klagomål, jag kan istället utvärdera om hur otroligt mysigt och kul vi hade och vad vi gjorde!

De hämtade upp mig hemma i näsbypark och vi passade på att köpa lite Gateau fika när vi ändå hade vägarna förbi.
Vi kom till viggbyholmsbåthamn vid 10-11 tiden, jag och Johanna gick ner till kanten där vi kunde släppa ut min guldfisk som annars samma dag skulle ha spolats ner och få ta sällskap av allt annat liv i kloakerna. Den simmade fint ca 2 min tills den sedan tog en tupplur på botten!

Vi kom iväg vid 12 skulle jag tro och båtresan tog 7 timmar.  Det började med att jag höll på att dö av att hjärtat mitt hoppade ur led. För mig "ovan seglare" så kändes det som att vi stod rakt upp på högkant och tog in massa vatten men i själva verket så lutade vi bara normalt för en segelbåt. Efter den hemska händelsen men ändå roliga så skulle vi fika men upptäcker av vår förskräckelse att de glömt lägga i bullarna i påsen! Vi blir såklart ledsna men skiter i midsommarbullkransen och mumsar på den istället!
När vi äntligten är framme så går vi upp till stugan och blir bjudna på en god middag. Sedan går vi till parken för att träffa de andra. Vi var med dom och sedan var det dags att bege sig. Innan vi stack ner till båten så var vi uppe i stugan och kollade på tv och film. Som vanligt är det slagsmål om de underbara fåtöljerna..

Vaknade midsommar afton av att Johanna tillslut nästan får dra mig upp ur sängen. Klockan var 8 och vi skulle ju upp och löva! Med trötta ansikten drar vi oss upp mot stugan. Tar varsin cykel och Cyklar bort till första stop. Där får vi morgonkaffe och lite bullar. Efter det går jag och Johanna till flaket bakom bilen och sätter oss, vi kör till en skog där vi kan börja löva massa björk. Flaket har blivit högre nu med all björk så vi får hålla i oss ordentligt på tillbakavägen.
Vi åker från stuga till stuga där vi varje gång blir iproppade med något nytt gott, någon snittbit eller liknande. Och gubbarna bli bara fullare och fullare för varje ställe, Kul!

Nu är det snart dags för dans kring stången och på med finkläderna! Där var det hemskt kul och vädret var underbart!
Sedan drog vi därifrån och var med de andra, Nathalie Lisa Philip Johanna två brudar till och en till garbb. Vi gick för o bada, men självklart badar inte jag! Efter det är det stor middag med långbord i tält. Det är gott men jag får inte i mig så mycket. Vi går in och tittar på föräldrarfällan och klurar på hur Lindsay Lohan kan vara två personer samtidigt i filmen när de står bredvid varandra? Vi går ner till dansbanan och alla stånden vid 9 tiden och spelar bort lite pengar och beundrar de fina björkarna som vi pyntat hela stället med! När vi tröttnat går vi och alla andra ungdomar till hamnen och har mysigt ihop. Sedan går vi till "fiket" där det sjöngs karaoke och det var i stort sätt bara fulla personer där. Great!
Tillslut så är vi så trötta så vi och går tillbaka till båten för att få våran skönhetssömn! Måste bara säga att jag sover gudomligt i båtar! Älskar ljudet.

Klockan är 12 och jag orkar verkligen inte upp! När Johanna försökt peppa mig lite iallfall så kommer jag upp ur sängenn. Vi går upp till stugen för frukost och redan en timme senare är det dags för lunch. Mamma har kommit eftersom att hon ska hämta mig idag, *suck
Hon stannar och käkar lunch med oss sedan beger vi oss mot förorten...............hemma i täby

More pictures..








Kommentarer
Postat av: Mums!

2008-06-29 @ 00:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0